به نقل از سایت: www.isna.ir

ارمنستان یکی از مقاصد گردشگری مهمی است که با جاذبه‌های تفریحی بی‌نظیر، توجه جهانگردان را به سوی خود معطوف کرده است.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام لحظه آخر، در این متن می خواهیم شما را با بزرگ‌ترین تالار این کشور "تالار ملی اپرا" آشنا کنیم.

تالار ملی اپرا که در کشور ارمنستان اهمیت به سزایی دارد، در شهر ایروان قرار دارد؛ بسیاری از مراسم‌های بزرگ و اجراهای مهم در این سالن برگزار می‌شود. این مکان در واقع همان تئاتر دانشگاهی ارمنستان است که در سال ۱۹۳۳ طراحی و بنا گشته است. یکی از نکات برجسته‌ای که این ساختمان دارد وجود ۲ تالار با سقفی مشترک و اکوستیکی بی‌نظیر می‌باشد؛ همچنین ۲ سالن کنسرت در این ساختمان وجود دارد که میزبان هنرمندان نامی دنیا بوده است.

 

گردشگران تور ارمنستان هنگام بازدید از این مکان محو نورپردازی‌های زیبایی می‌شوند که در فضای بیرونی به کار رفته است، این نورهای رنگارنگ به هنگام شب، جلوه‌ای بسیار زیبا به ساختمان تالار می‌بخشند.

موقعیت مکانی تالار ملی اپرا به گونه‌ای است که به خیابان‌های ماشتوت، تامانیان، سایات نوا و تریان دسترسی مستقیم دارد؛ گردشگران تور لحظه آخری در هر کجای شهر ایروان که باشند می‌توانند به راحتی و در مدت کوتاهی خود را به این مکان برسانند. سالن اپرا در حدود ۸۰ سال است که نماد ثروت فرهنگی ارمنستان می‌باشد.

این سالن دارای قوانین و مقرراتی است که در ادامه به آن‌ها اشاره می کنیم:

-ورود به سالن با لباس ورزشی ممنوع است.

-همراه داشتن مواد غذایی و نوشیدنی به هنگام بازدید غیر مجاز می‌باشد.

-ورود حیوانات به فضای داخلی ممنوع است.

در نزدیکی سالن اپرا یک دریاچه بسیار زیبا وجود دارد که بازدیدکنندگان می‌توانند از فضای دل‌انگیز آن بهره‌مند شوند.