به گزارش روابط عمومی خلیفه‌گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران، روز بیست و دوم آبان ماه، اقشار مختلف از ارمنیان ساکن در اصفهان با گردهمایی در محوطه کلیسای وانک، کشتار و جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین، خصوصا حملات ضد بشری این رژیم در غزه و آزار سیستماتیک و غصب اراضی کلیسای ارمنی در بیت‌المقدس را محکوم نمودند. در این گردهمایی که اسقف سیپان کاشجیان، پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران، روحانیون، روئسای خلیفه‌گری، باشگاه‌های فرهنگی و ورزشی ارامنه و اقشار مختلف ارامنه اصفهان حضور داشتند، اسقف کاشجیان بیانیه‌ای بدین شرح قرائت نمودند:

مردم فلسطین امروز بار دیگر ادعاهای قدرت‌های جهانی را در بشر دوستی و حقوق انسان‌ها، رسوا نموده است. در حالی که سال‌ها قدرت‌های غربی سعی در القا این موضوع داشتند که حقوق جهان شمولی برای حفظ و تکریم نوع بشر تدوین کرده‌اند و سیاست‌های مداخله جویانه خود را در کشورهای مستقل بر همین اساس پیگیری می‌نمودند، امروز که زمان آزمون این ادعاست، جنایت از پس جنایت دیگر و رسوایی از پس رسوایی دیگر حاصل کار آنان گشته است. محاصره، کشتار، کوچ اجباری، استفاده از سالح‌های ممنوعه، ممانعت از دسترسی به آب آشامیدنی، ممانعت از سوخت‌رسانی و منع دسترسی به درمان و بمباران بیمارستان‌ها، تنها بخشی از جنایاتی است که در این یک ماه گذشته در غزه شاهد آن بودیم. این همه در حالی است که کشورهای غربی در رأس آن آمریکا یک صدا نه تنها شاهد این جنایات بر ضد زنان، کودکان، سالمندان و افراد غیرمسلح در فلسطین است، بلکه پشتیبانی تسلیحاتی، دیپلماتیک و رسانه‌ای از آن را نیز بر عهده گرفته است.

بیان این واقعیات برای ما ایرانیان ارمنی که به تازگی همین جنایات را توسط ایادی دست‌نشانده صهیونیسم در منطقه تجربه نمودیم، یادآور سرزمین اجدادیمان است که با تسلیحات و همکاری رژیم کودک‌کش‌ صهیونیستی و در سکوت کامل و حمایت مدعیان به اصطالح حقوق بشر از ساکنان اصلی آن خالی و در اسارت اشغالگران به کسان دیگر واگذار گردید.

جنایت و کشتار در غزه و کرانه باختری، رژیم صهیونیستی را از ادامه جنایات در مقدس‌ترین سرزمین برای ادیان توحیدی یعنی قدس شریف غافل ننمود. حمله مسلحانه به محله ارمنیان قدس و تصرف امالک هزاران ساله کلیسای ارمنی، حمله به اصناف و  عابران مسیحی ارمنی در بیت المقدس، تنها گوشه‌ای از آزارهای سیستماتیک و هر روزه بر علیه ساکنان اصلی شهر مقدس توسط  مهاجرین صهیونیست و رژیم موقتشان است.

من به نوبه خود و از طرف خلیفه‌گری و جامعه ارامنه اصفهان و جنوب ایران جنایات و نسل‌کشی صورت گرفته بر علیه تمام  مردم ساکن در فلسطین را محکوم نموده، امیدوارم با اتحاد و همبستگی کلیه آزادگان و وجدان‌های بیدار در سراسر جهان، ملت  مظلوم فلسطین از هر آیین و مذهبی آزادی را که گرانبهاترین عطیه الهیست باز یابند.