شهردار کاپان و هیات همراه با حضور در کلیسای وانک با پیشوای مذهبی و مسئولان خلیفه گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش روابط عمومی خلیفه گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران گئورگ پارسیان شهردار کاپان (از توابع استان سیونیک ارمنستان) و هیات همراه که به دعوت شهرداری اصفهان به این شهر سفر کرده بودند، یکشنبه 30 مهرماه، با حضور در کلیسای وانک با پیشوای مذهبی و مسئولان خلیفه گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران دیدار و گفتگو کردند.

اسقف سیپان کچجیان پس از خوش­آمدگویی به مهمانان، از مسئولان و مردم استان سیونیک جهت پناه دادن به ارامنه رانده شده از سرزمین مادریشان پس از حمله نظامی رژیم باکو در 19 سپتامبر 2023 به آرتساخ (قره باغ)، تشکر ویژه کرد.

گئورگ پارسیان در خصوص دیدار این هیات با علی قاسم زاده شهردار اصفهان و اعلام آمادگی خود جهت تعمیق روابط با شهرداری منطقه پنج اصفهان توضیحاتی ارایه نمود.

وی با اشاره به ارتقای روابط ارمنستان و ایران، به‌ ویژه پس از افتتاح سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در شهر کاپان، بر تلاشهای دو کشور به منظور گسترش و تقویت این روابط تاکید کرد.

واروژ میناسیان رئیس شورای خلیفه گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران به شرح حال سفر خود به همراهی مدیر منطقه پنج و دیگر مناطق شهرداری اصفهان به شهر کاپان که به همت شهرداری اصفهان و پس از افتتاح سرکنسولگری در کاپان رقم خورده بود و همچنین در خصوص روابط شکل گرفته دوجانبه در زمینه های مختلف در طی نشست های انجام گرفته پرداخت.

لازم به ذکر است صبح همان روز، هیات فوق به همراهی واروژ میناسیان و حسین کارگر مدیر شهرداری منطقه پنج اصفهان، از اماکن توریستی و آموزشی مربوط به جامعه ارامنه اصفهان و محله جلفا بازدید بعمل آوردند.